This Is It - Michael Jackson

Lewat malam tadi saya menonton 'This Is It' seorang diri. Sejak tinggal bersendirian ni hendak menonton wayang pun terpaksalah pergi sendirian. Seronok juga sesekali melayan perasaan seorang diri. Tapi saya bukan nak bercerita betapa seronok atau tidak hidup bersendirian cuma ingin berkongsi tentang cerita yang saya tonton lewat malam tadi.

Siapa yang tidak mengenali Micheal Jackson? Seluruh pelusuk dunia mengenali beliau sebagai penyanyi & penghibur terkemuka dunia. Siapa yang tidak terpegun melihat aksi tarian 'moonwalk'nya itu ditambah pula dengan lagu2nya yang dekat dihati kita. Sayang sekali MJ pergi sebelum sempat menjayakan konsert terakhirnya itu.
Dari dokumentari yang saya saksikan semalam dapat dilihat betapa gahnya konsert yang sepatutnya bakal berlangsung itu. Alangkah menarik jika saya dapat menyaksikan konsert hebat begitu memandangkan sewaktu MJ datang ke Malaysia 13 tahun lalu saya tidak berpeluang untuk menyaksikan konsertnya dek kerana kewangan yang meruncing ketika itu, maklum sajalah saya baru mula bekerja, tiketnya pula agak mahal!
Walau MJ sudah tiada beliau telah meninggalkan lagu2nya yang sentiasa terpahat dihati kita semua. Muziknya telah menyatukan kita tanpa ada perbezaan agama atau warna kulit! MJ akan sentiasa wujud dihati kita semua. Semoga beliau tenang disana.
Nota : kita akan lebih menghargai seseorang apabila beliau telah tiada!

0 comments: