Kain Pasang

Dalam sibuk2 mengemas rumah hari tu baru perasan punya banyak lagi kain2 pasang yang belum dijahit. Ni kalau buat meniaga mesti banyak yang untung ni. Kebanyakkannya saya beli sewaktu berkunjung ke Bandung, ada juga yang dibeli disini bila kebetulan keluar berjalan2 & terlihat kain yang berkenan dimata terus saja beli, saya memang tiada masa nak fikir 2-3 kali, kalau bab2 membeli paling cepat membuat keputusan, bila hati dah suka ambil sajalah, ye tak? Bukankah konsep saya 'BIAR MENYESAL BELI JANGAN MENYESAL TAK BELI'! itu memang konsep kaum kerabat saya juga, kalau menyesal beli boleh dijualkan pada orang lain, kalau menyesal tak beli alamatnya gigit jarilah asyik dok fikirkan benda yang tidak dapat dibeli tu.

Setakat ni jarang sangat ada barang yang menyesal dibeli sebab kalau ada pun saya akan berikan pada adik2 saya, sukalah mereka sebab dapat barang2 free! Tak tahulah kalau orang kata itu membazir sebab dulu dah puas merasa susah, nak beli apa2 pun kena fikir 2-3 bulan, bukan 2-3 kali lagi dah, jadi bila ada duit sikit inilah masanya untuk memanjakan diri sendiri. Walaupun suka membeli belah tapi saya juga harus bijak menyimpan & menguruskan kewangan, macamana saya pandai membeli macam tu jugalah saya kena pandai mencari wang kembali.

Nota : bila masa lah dapat pakai kain2 yang glams lagi berkelips tu? silap2 esok buat je hantaran kawin :-D

6 comments:

khairyn said...

oit oit oit
juli kata, juaaal jer laaaa hahahaha
dapat gak untung boleh belanja aku makan XD

LEELOO-ELLEMILANO7 said...

sayang oooo nak jual...kalau x dah lama aku jual lelong dah...hahahaha

Dura said...

weiii..hantar kat aku jer laaaaa ..

LEELOO-ELLEMILANO7 said...

Dura...nak hantar kat hang kena yg dah siap jahit lagi senang kan nyah...last week aku 'terbeli' kain lagi...ekekeke

Dura said...

tak per..kalau terbeli..nanti boleh ter post kat aku wakakaka...

LEELOO-ELLEMILANO7 said...

Dura

lain kali kalau ada saper2 nak pergi sana aku kirimkan kain lak ye...kalau pos nnt takut pokcik2 kat imigresen sana pakai lak kain tu wat baju raya x'mas diaorg...ekekekeke