Teman2 ID

Dulu kami pernah tinggal serumah, zaman tu satu bilik penuh sampai 6 orang! Tidur berhimpit2 macam indon dalam tongkang! Satu tilam kongsi 2 orang...lawak sungguh! Tapi masa tu badan pun comel2 je takde ler macam sekarang, kalau sekarang ni duduk rumah sebijik sorang2 pun barang habis penuh satu rumah!

Lepas tamat ID masing2 bawak diri, tambah pula yang sudah berumahtangga. Aja antara yang pertama berkahwin. Anak2 pun dah ramai & besar panjang tapi badan tetap ler maintain macam dulu. Ila walaupun dah kawin tapi kami kerap bertemu atas urusan business. Kalau jalan2 pun memang on je dia ni sebab kami berdua sama2 kaki shopping. Anak2 dia pun habis diangkut sekali, lagipun mereka sudah biasa & selesa dengan saya.

Selepas beberapa tahun baru dapat berjumpa dengan Aja kembali. Sempena cuti tempoh hari kami sepakat nak berjumpa di KLCC. Macam jejak kasih pun ada! Seronok sangat. Walaupun dah beberapa kali dibatalkan akhirnya dapat juga bersua muka. Untuk makan dengan aman & selesa kami pergi ke California Pizza Kitchen. Sambil makan, sambil gossip...apa lagi :-D

Saya ni memang jarang2 ke KLCC. Kalau pergi pun atas urusan kerja, kebetulan ada exhibition di KL Convention Centre barulah curi2 datang ke Suria KLCC untuk makan2. Dek kerana dah lama tak ke sana saya pun tidak tahu rupanya ada tandas yang dikenakan bayaran sebanyak RM2! Mak aihhh...mahalnya nak pergi membuang 'sesuatu' yang tidak sampai 2 minit!
Rupanya di dalam tu disediakan segala jenis losyen tangan, minyak wangi & segala jenis wangian daripada Body Shop. Untuk memuaskan hati yang terpaksa membayar sebanyak itu saya pun menggunakan segala jenis losyen yang ada! Sampaikan kakak cleaner tu kata 'kakak, sudah dibayar mahal2 mesti mau dipakai ini semua kak!' Hah! Memang betul...Itupun masih rasa tak puas hati lagi! Lebih sakit hati perut ni pun macam tau2 je, lepas makan dah mula sakit balik! ishhh...geram betul! Memang sengaja nak suruh saya masuk ke tandas mahal tu lagi.
Almaklumlah tandas murah terpaksa beratur panjang pula! Nak tak nak terpaksa masuk sekali lagi tapi kali ni rasa puashati sebab dapat duduk lama didalam tu :-D
Nota : tetap rasa tak berbaloi bayar tandas semahal tu! kat oversea banyak lagi tandas yang lebih cantik & bersih tapi ada yang tidak kenakan apa2 bayaran pun!

0 comments: