Teater Natrah

Menonton teater bukanlah sebahagian minat saya. Jika tidak kerana cerita yg benar2 menarik atau kerana ada pelakon yang betul2 saya minati belum tentu saya akan pergi. Sepanjang hidup ini adalah kali ke3 saya pergi menonton teater. Sewaktu PGL dulu memang tidak berkesempatan langsung untuk pergi menonton dek kerana tiket yang sold out setiap hari walaupun tayangannya disambung beberapa hari kemudian. Dari komen2 yang ditulis diakhbar2 nampak seperti teater Natrah ini ada kekuatan yg tersendiri ditambah pula pelakon2 yang bertaraf kelas 'A'. Dari Sofea JAne, Maya Karin, Umie Aida & Remy Ishak semuanya berjaya membawakan watak masing.

Kesemua pelakon yg terbabit dlm teater 'NATRAH'
Memang ada babak yang meruntun hati terutamanya apabila Natrah terpaksa berpisah dengan suaminya Mansor Adabi, ada juga babak yang melucukan & ada juga yang mampu membuatkan kita menangis bersama. Sekurang2nya teater ini mampu membawa kita menyelami apa yang dilalui oleh Natrah dahulu walau mungkin sebahagian daripadanya ditokok tambah untuk 'menyedapkan' cerita.

Remy Ishak sbg Mansor Adabi
InsyaAllah jika masih punya kesempatan & waktu pasti saya akan menonton teater lagi selepas ini. Seronok juga sekali sekala menyaksikan sesuatu secara live daripada asyik melayan cerita2 dipanggung wayang. Apa pun saya sangat berpuashati dapat menonton sendiri teater Natrah & bertemu Remy Ishak! yeay!!!
Nota : kalau tidak kerana Remy Ishak mungkin juga saya tidak berkesempatan menonton teater ni :-p

0 comments: