Aktiviti Hujung Minggu

BBQ - TTDI

Sepanjang hari sabtu lepas aktiviti saya hanyalah makan & makan sampai pengsan! Siang hari harus menghadiri birthday party untuk Ryan, malam pula berkumpul untuk BBQ sempena kedatangan kak chik dari JB.

Menu untuk BBQ semestinya western foods! Masing2 membawa masakan sendiri kira mcm pot luck lah sebab tuan rumah cuma dapat menyediakan lasagna dek kerana perlu berkejar ke majlis perkahwinan di Dewan Felda.

Sejak kebelakangan ni memang kami kerap berkumpul, boleh dikatakan hampir setiap malam minggu kami berjumpa, seronok sangat tambahan bila dapat tahu kak chik akan ke KL, apa lagi makin meriahlah malam minggu kami.

Saya & kak chik memang rapat dari kecil tapi sejak arwah mak nyah meninggal kami mula terputus hubungan, kalau jumpa pun hanya sekali sekala. Kali terakhir berjumpa dengan kak chik adalah 2 tahun lepas sewaktu mereka semua beraya dirumah Ipoh.

Bila dah lama tak berjumpa macam2 topik yang kami bualkan termasuk cerita dari zaman kanak2 dulu. Rasanya malam tu lah yang paling seronok sekali bila dapat berkumpul begini. Niat kami untuk merapatkan kembali hubungan yang pernah terputus dahulu. Pada saya walau seramai mana pun teman atau sahabat yang kita ada dalam dunia akhirnya nanti kita akan kembali pada ahli keluarga kita juga.

Sekarang saya tidak lagi terasa sunyi sebab saban minggu ada saja aktiviti yang kami lakukan bersama. Berkongsi cerita, berhibur, ketawa mahupun menangis bersama bahkan menasihati antara satu sama lain, tidak kira yang tua atau muda segalanya kami kongsikan bersama. Terima kasih atas segala nasihat kalian.

Terima kasih kakak2 & adik2ku sekalian kerana sentiasa ada bersama & sudi berkongsi kisah hidup masing2. Kalian semua memang best!!!!!

Aaryan's 1st Birthday Party
Pejam celik pejam celik dah setahun rupanya umur Ryan! Cepat sungguh masa berlalu...Happy Birthday RYAN! :-D

Birthday Cake yang berwarna warni, sesuai dengan theme. Bab2 ni Ina memang hebat! Kalau nak buat sesuatu yang diluar jangkaan kita sekalipun boleh minta dia usulkan, mesti keluar idea2 yang bagus!


Birthday boy yang baru nak mula belajar berjalan :-)


Rania pun dah semakin besar...sungguh comel dengan baju warna warninya tu. Password untuk Rania ialah 'KLCC'. Pantang disebut KLCC dia akan segera berpaling mencari2 bangunan KLCC :-)

Amy seperti biasa sentiasa saja happy & meng'happy'kan diri.

Ina si hot mummy, tak tahulah apa petua yang dia amalkan sampai badannya kembali langsing seperti asal! Jeles tau!!!!!! Tiada siapa yang percaya dia beranak satu! Best tu :-)

Kesimpulannya kedua2 event menyediakan makanan yang sedap lagi enak. Memang berbaloilah rasanya kesana kemari sepanjang hari sabtu tu! Tapi macam biasalah bila dah terlebih makan keesokkannya terpaksa berumahtangga di gym pula...alahaiii nasib lahhhh :-(
Nota : nak buat macamana kan dah aktiviti makan yang paling seronok selain dari bershopping!

0 comments: