Pameran Kasut

Semalam saya pergi tengok Shoe Festival kat PWTC, kebetulan Jimmy Choo pun ada terlibat sama jadi memang teruja nak melihat kasutnya dengan lebih dekat. Maklumlah Jimmy Choo sangat dikenali di seluruh dunia bagi penggemar kasut seperti saya cumanya tak mampulah nak membeli kasutnya lagi.

Sila buka mata seluas2nya, lihat harga yang tertera disitu. Tersangatlah mahalnya bahkan lebih mahal dari harga rumah saya. Artis2 Malaysia pun belum ada yang mampu nak membeli kasut jenama beliau kalau harganya sebegitu rupa. Harga yang paling mahal dipamerkan disitu adalah RM380,00.00, naik juling mata melihat berapa banyak kosong kat belakang tu!

Yang ni terlebih kreatif pulak! Saya memang tersangatlah sukanya kalau ada berkelip-kelip begini tapi tak sanggup nak pakai kalau penuh dek renda2 sekeliling kasut. Takkan nak pergi kenduri rumah jiran sebelah pun nak pakai kasut macam ni kan, makanya kasut2 yang dibeli oleh saya sememangnya yang praktikal saja , boleh dibawa ke pejabat & menghadiri sebarang majlis ataupun melepak bersama kawan2.

Baju kelip-kelip ni pun boleh nampak dengan jelas kalau anda tenggelam nun jauh di lautan atlantik. Sungguh glam gitu! Sanggup tak nak pakai? Saya sanggup! Apa saja yang berkelip-kelip saya suka!

Ahhh...terbeli kasut lagi! Tak tahulah setan mana yang berbisik suruh beli kasut ni! Dah niat dari rumah tak nak beli kasut tapi terbeli juga...adehhh!!! Sesuai lah dengan perkataan yang tertulis dikotak kasut tu 'enjoy your life'.. so... enjoysssss :-p

Balik dari PWTC terus teringat nak beli kabinet kasut yang baru, kesian kasut2 tu dah macam kucing beranak yang tiada tempat berlindung, ada ke macam tu? Tak cukup ruang depan dalam bilik tidur pun dipenuhi kasut. Mak Bonda datang asyik berleter sebab rumah pun dah macam kedai kasut!

Jeng jeng jeng akhirnya kasut2 sudah punya 'tempat perlindungan'! Saya sangat sukahati dapat melihat kasut yang tersusun rapi, selalu berangan nak memiliki ruang yang besar untuk menyimpan kasut2 saya seperti Kimora tapi cuma dapat berangan sajalah. Mana tahu mungkin disuatu hari nanti saya mampu memiliki kasut yang berjenama terkemuka dunia yang harganya mencecah ribuan ringgit? Waktu tu tidur pun dengan kasutlah jawabnya...hmmmm
Nota : nak kena kunci almari kasut ni, kalau mak bonda tengok mau kena berleter lagi ni...dulu masa dalam kotak kasut dia tak boleh nampak! :-D

0 comments: