Alahai

Dah lama tak blogging rupanya. Awal2 tahun seperti biasa terpaksa siapkan kerja2 yang tak pernah habis! Maklumlah diawal tahun biasanya event memang banyak, kadangkala tak terkejar juga tapi tetap cari waktu untuk diri sendiri. Owh itu sangat penting sebab saya masih sayangkan diri saya, waktu terluang harus diisi sebaik mungkin. Kerja hanya waktu kerja, bukan untuk dibawa pulang ke rumah, itu prinsip saya. Kalau saya tidak mampu membahagi masa untuk diri saya sekarang bagaimana saya ingin mengawalnya sewaktu berkeluarga nanti? Mungkin kerana itu saya masih keseorangan, sekurang2nya tiada hati yang terluka dirumah.

Kebelakangan ini ada beberapa teman lama telah 'bertemu' saya di facebook. Hmmm bagus juga facebook ni, sekurang2nya dapat mendekatkan diri saya dengan teman2 yang telah terputus hubungan, bahkan boleh mendapat teman2 yang baru juga. Bila dah lama tak jumpa macam2 yang hendak diceritakan, sudahnya mereka berpakat nak adakan reunion pula. Nak kumpulkan kawan2 ni bukan mudah, jangankan yang berumahtangga saya yang bujang trang tang tang ni pun susah hendak 'ditemui'...ngeeee...awal2 lagi saya sudah beri amaran 'mesti beritahu sebulan awal ye'. Siapa yang dah biasa dengan saya mesti tau! Janganlah ambil hati, dengan sesiapa pun memang begitu, bahkan keluarga saya sendiri pun akan buat temujanji sebulan awal dengan saya sekiranya mereka nak datang KL kerana saya merancang aktiviti mingguan sebulan lebih awal jadi tiada sebab untuk orang lain terasa hati. Apapun saya memang tak sabar nak jumpa kawan2 lama sebab dah lama sangat tak bertemu dengan mereka, yang terputus hubungan sejak sekolah pun ada, Hmmmm lama sungguh!

Nota : walau tak sabar nak bertemu dengan teman2 lama tapi telinga pun nak kena tahan dengar soalan2 panas! alahaiiiiiiiiiiii.....

0 comments: